• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode - förstår inte riktigt detta

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Betyder det här att jag, i motsatt till vad jag trodde, inte har några betalningsanmärkningar på Bisnode?

Eller räknas det där som står under "kronofogdeuppgifter" som en betalningsanmärkning?

Jag kan inte se min kreditvärdighet där, förstås, eftersom jag inte vill betala 300 kronor för det.
 

Bilagor

  • Namnlös.png
    Namnlös.png
    40.4 KB · Visningar: 118
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
De har inga registrerade anmärkningar eller skuldsaldo. Men en tillgångsundersökning för 2 år sedan står med, den kommer sannolikt ligga kvar till september nästa år.
Det är inte kronofogden som "delar ut" betalningsanmärkningar ut det är kreditupplysningsföretagen, t.ex. Bisnode. Jag har fått för mig att de inte gör det på eget beslut utan när någon kreditgivare ber om det.

Alla har rätt att kostnadsfritt en gång om året få utdrag på alla upgifter de har sparat om dig, ett sådant registerutdrag kanske innehåller ditt betyg också.
Du kan begära utdrag på dininfo@bisnode.com
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Tack. Vad jag undrar över är väl - är det bara jag som ser tillgångsundersökningen eller står det på kreditupplysningen som skickas till deras kunder?

Nåja, tack för tipset om kostnadsfria upplysningen. Ska kanske försöka med det. Inte för att jag planerar att ta några lån utanför UC, men ändå.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Tack. Vad jag undrar över är väl - är det bara jag som ser tillgångsundersökningen eller står det på kreditupplysningen som skickas till deras kunder?

Nåja, tack för tipset om kostnadsfria upplysningen. Ska kanske försöka med det. Inte för att jag planerar att ta några lån utanför UC, men ändå.
Alla ser detta anmärkning!!! Det här är alvarligaste anmärkning som du kan få. Tills den ligger kvar(230909) har du ingen betyg alls hos bisnode. Har samma problem som du och min anmärkning försvinner i maj månad nästa år. Så min är tips att du gör inga ansökningar via bisnode eftersom du kommer att bli nekad(ingen betyg ).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp